سیستم های تهویه مطبوع

ساخت وبلاگ

در این مقاله قصد داریم به طور مختصر خرابی و نقص های کولر گازی، راهکارها و تعمیرهای خانگی آنها را بیان کنیم که تا حدود زیادی می تواند در کاهش هزینه های تعمیرات مؤثر باشد:

  1. کولر گازی روشن نمی شود. در این صورت،
  • مشکل از پریز، دوشاخه یا سیم رابط کولر است.

ابتدا از سلامت پریز و دوشاخه و وجود برق مطمئن شوید. سپس بدنه  کولر را با احتیاط جدا نموده و پس از اتصال دوشاخه به پریز، توسط ولت متر میزان برق را در ترمینال اصلی مورد اندازه گیری قرار دهید. اگر در ترمینال اصلی ولتاژ وجود نداشت ابتدا دو شاخه و سپس سیم رابط را تعویض نمایید. البته در صورتی که در بررسی دوشاخه، عیب خاصی مشاهده نشده باشد.

در بعضی از کولر گازی ها کلید قدرت وجود دارد که در واقع فاز اصلی مدار از این کلید عبور می کند. در صورتی که کلید قدرت معیوب است، به سبب عدم وجود فاز در مدار، عیب ۱ مشاهده می شود. کلید قدرت  را می توان پس از خارج نمودن دوشاخه از پریز مورد آزمایش قرار داد، بهتر است یکی از سر سیم ها را جدا کنید.

اهم متر را بر روی رنج R*1 قرار داده و رابط ها را به پایه های کلید متصل سازید. اگر کلید سالم باشد با قرار دادن آن بر روی حالت OFF عقربه به سمت بی نهایت باز می گردد.

  • ممکن است سیم های رابط بین پنل داخلی و خارجی کولر گازی قطع شده باشند.

در صورتی که در سیم کشی مدار اصلی، یکی از سیم های فاز یا نول قطع شده باشد، عیب ۱ به وجود می آید. بنابراین بایستی صحت اتصالات تا محل انشعاب بین ترموستات و کلید موتور فن بررسی شود.

  1. کلید فن کولر گازی را روی تمام حالت ها قرار داده ایم اما با وجود اینکه کمپرسور عمل می کند، فن روشن نمی شود.
  • یکی از ورودی های فاز یا نول اصلی فن قطع شده است.

در این حالت، یکی از احتمالات این است که فاز کلید چند حالته و یا نول خود موتور فن قطع شده باشد. بنابراین ضمن بررسی دو خط مذکور، در صورت مواجه با پارگی و یا جداشدن سیمی از کنتاکت خود، عیب را بر طرف سازید تا فن به کار خود ادامه دهد.

  • ممکن است کلید فن خراب باشد.

در ابتدا، کولر گازی را از برق جدا نموده و کنتاکت های کلید فن را جدا کنید. سپس یکی از رابط های اهم متر را روی کنتاکت ورودی فاز قرار دهید. با زدن کلید، باید با اتصال رابط دوم اهم متر برروی یکی از پایه ها، عقربه منحرف شده و در حدود صفر بایستد.

برای مطالعه مقاله کامل و اطلاعات مرتبط در زمینه خرید کولر گازی می توانید به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید. همچنین، در صورتی که قصد خرید کولر گازی متناسب با وضعیت و شرایط محیطی خود را دارید، می توانید با کارشناسان فروش ما در ونداد تجهیز تماس بگیرید.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 28 فروردين 1399 ساعت: 15:33

برای انتخاب و خرید کولر گازی باید ابعاد و اندازه فضایی را که قصد خنک کردن داریم، در نظر گرفته و با توجه به متراژ  فضا و بر اساس واحد بریتانیایی حرارت (BTU) باید محاسبات لازم برای تأمین سرمایش انجام گیرد. دقت داشته باشید حتی نباید BTU  بیشتری را خریداری کرد؛ چرا که مصرف برق بیشتری را خواهیم داشت. اگر محیط مورد نیاز شما برای خنک کردن نسبتا کوچک باشد، خرید یک سیستم تهویه مطبوع پرتابل و قابل حمل با BTU کم برای این موضوع کافی می باشد.
نکاتی که باید بررسی  و مورد توجه قرار داد:

  1. لازم است فاصله کافی برای گردش هوا در اطراف دستگاه وجود داشته باشد. برای این منظور حداقل ۵۰ سانتیمتر توصیه می شود.
  2. کولر گازی پرتابل باید روی یک سطح صاف و حتی یک طبقه قرار گیرد.
  3. یک دستگاه تهویه هوای قابل حمل بر روی سطح ناهموار می تواند پر سر و صدا تر از معمول باشد.
  4. بر روی دستگاه یا نزدیک آن چیزی قرار ندهید.
  5. فیلتر را به صورت منظم و به طور میانگین هر دوهفته یک بار تمیز کنید.
  6. هزینه استفاده از کولر گازی قابل‌حمل بستگی به مکان منزل شما، قیمت برق، دمای اتاق و مدت زمان استفاده از آن دارد. استفاده از کولر گازی با نهایت قدرت در روزهای خیلی گرم میانگین هزینه ها را بالا خواهد برد و برعکس.
  7. وقتی از کولر استفاده نمی‌کنید درها را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.
  8. در و پنجره‌ها را در زمان کارکردن کولر بسته نگهدارید تا دمای خنک را در اتاق نگهدارید.
  9. اگر پنجره‌ها کرکره دارند، در طول روز آنها را بسته نگه دارید. اگر کرکره ندارید، کمی هزینه کنید و کرکره ای با رنگ روشن تهیه کنید تا نور را منعکس کند.

کولر گازی پرتابل - در ونداد تجهیز

خرید کولر گازی پرتابل از ونداد تجهیز

در کشور ما محصولات و انواع مختلفی از کولر گازی  و اسپلیت توسط شرکت های تولیدی و توزیع کننده عرضه می شود. فروشگاه اینترنتی ونداد تجهیز به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، گرمایشی، سرمایشی و موتورخانه، پمپ و سیستم های آبرسانی، استخر سونا و جکوزی، تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل ها تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید کولر گازی یا محصولات مشابه دیگری دارید و نیاز به مشاوره دارید می توانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشورت با کارشناسان فروش ونداد تجهیز تماس بگیرید.

سیستم های تهویه مطبوع...
ما را در سایت سیستم های تهویه مطبوع دنبال می کنید

برچسب : کولر گازی,خرید کولر گازی ,اسپلیت , داکت اسپلیت , خرید کولر گازی پرتابل, نویسنده : حسین شجاعی airconditioning بازدید : 173 تاريخ : شنبه 23 فروردين 1399 ساعت: 21:07